Etichete

, , , , ,

COMUNICAT DE PRESĂ

Valeriu Zgonea: Guvernul USL a respectat angajamentele luate în faţa românilor

Astăzi, în Camera Deputaţilor a fost adoptată legea pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului referitoare la reîntregirea salariilor bugetarilor, a anunţat preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea.

“Corectarea nedreptăţilor sociale făcute de PDL a fost unul dintre angajamentele luate de USL în faţa românilor la preluarea guvernării. Iată că în numai câteva luni am dovedit că ne putem ţine promisiunile şi că România poate fi guvernată şi altfel decât prin tăieri de salarii şi dat oameni afară de la locurile de muncă. Faptul că salariile bugetarilor vor reveni la valoarea din 2010 sau că am reuşit să dăm înapoi banii pensionarilor ne dau speranţe că românii vor avea în continuare încredere în noi”, a declarat Valeriu Zgonea.

Astfel, salariile bugetarilor vor fi indexate începând cu 1 decembrie cu 7,4%, aceasta fiind a doua etapă de majorare, după cea de 8% operată în iunie.

În plus, Valeriu Zgonea spune că în cadrul dezbaterilor a fost adoptat şi un amendament prin care se creează posibilitatea legală de a se acorda premiile cuvenite pentru olimpicii români.

“Am reparat o altă nedreptate făcută de PDL. Am găsit banii necesari pentru ca sportivii români medaliaţi la Olimpiada de la Beijing din 2008 să primească integral sumele cuvenite pentru performanţele lor. Cred că este o minimă recunoaştere pe care trebuie să le-o arătăm celor care sunt cei mai buni ambasadori ai României în străinătate”, a spus vicepreședintele PSD.

Valeriu Zgonea susţine că guvernul a găsit resursele financiare necesare pentru reîntregirea salariilor printr-o colectare mai eficientă a veniturilor la bugetul de stat, dar mai ales prin stoparea jafului din banul public.

“Nici Emil Boc şi nici Mihai Răzvan Ungureanu nu aveau prevăzute sumele necesare pentru reîntregirea salariilor. A trebuit să tăiem bani acolo unde PDL îi sifona pentru interese de partid, am oprit investiţii care aduceau zeci de milioane clientelei PDL, am înlăturat risipa halucinantă din România, am reuşit o colectare mai bună a banilor la bugetul de stat şi am redus drastic cheltuielile cu bunurile şi serviciile. A fost un efort uriaş, care însă se va reflecta în buzunarele a milioane de români”, a subliniat preşedintele Camerei Deputaţilor.

Relansarea economiei şi îmbunătăţirea nivelului de trai pentru majoritatea românilor rămân în continuare priorităţile USL pentru finalul acestei sesiuni parlamentare, a mai adăugat Valeriu Zgonea.

 

Biroul de Presă al PSD

presa@psd.ro

twitter.com/biroupresapsd